علم‌الهدی به احمدی‌نژاد: جای فاعل و مفعول را اشتباه گرفتی!

آن آقایی که با ژستی خاص از بیداری فطرت اسلامی در مقابل بیداری اسلامی نام می‌‎برد، بداند فطرت‌ها با اسلام بیدار می‌شود؛ شما جای فاعل و مفعول را عوضی گرفته‌اید

امام جمعه مشهد گفت: آن مسئول و آقایی که با ژستی خاص در مقابل اصطلاحات حکیمانه مقام معظم رهبری از بیداری فطرت اسلامی در مقابل بیداری اسلامی نام می‌‎برد، بداند فطرت‌ها با اسلام بیدار می‌شود؛ شما جای فاعل و مفعول را عوضی گرفته‌اید. 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه مشهد افزود: جامعه ما در مسائل و ارزش‌های انقلاب آرمان‌خواه است نه حداقل‌خواه، بنابراین رهنمودهای مقام معظم رهبری اصول ماست و وقتی ایشان از یک موضوع خاص، تعبیر خاص دارند در مقام یک صحبت لفظی نیست چراکه ایشان شرایط و اوضاع را به خوبی آگاهند و استنباط حکیمانه‌ای از اوضاع دارند.


وی اظهار کرد: فطرت‌ها بیدار کننده نیستند، بلکه اسلام فطرت‌ها را بیدار می‌کند؛ به جز اسلام چه عاملی می‌تواند فطرت انسان را بیدار کند؟ مسوولی در مقابل احساس خطر مقام معظم رهبری که می‌فرمایند امروز درگیر جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی هستیم، موضع‎گیری می‎کند و می‌گوید جنگ کدام است؛ این آقا با چه منطقی در مقابل استنباط مقام معظم رهبری ایستاده است؟


وی تصریح کرد: این مردم دنباله‌رو رهبرند و در شئون سیاسی از رهبر خود تابعیت می‌کنند؛ آن‌ها در امور شخصی و دینی از هر مرجع تقلیدی، تقلید می‌کنند، اما در مسائل اجتماعی و سیاسی تابع مقام معظم رهبری هستند.


علم‌الهدی ادامه داد: در این مملکت و در این انقلاب چه قوه مقننه و چه قوه مجریه بدانند این جامعه، اسلامی و انقلابی است؛ باید به جمهوری اسلامی معتقد بود و به اسلامیت انقلاب اعتقاد داشت. این جامعه، جامعه‌ای لائیک نیست، لذا اگر مردم از مسئول و مدیری حمایت می‌کند و از نظر آن‌ها، مسوولی محترم است این میزان وابسته به ولایت است و آن مسوول به اندازه وابستگی خود به ولایت محبوبیت دارد.


وی با اشاره به اجلاس اخیر مجلس خبرگان اظهار کرد: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دهمین اجلاس خبرگان رهبری دارای نکات ارزشمندی بود و از جمله این نکات می‌توان به دو نکته راهبردی و کاربردی ارزشمند اشاره کرد.


وی ادامه داد: رهنمودهای کاربردی نسبت به جریان‎‌ها و مسائل روز کشور و دنیا و رهنمودهای راهبردی در حقیقت به عنوان یک سند مهم در جریان انقلاب اسلامی است که باید به عنوان سندی مهم ثبت شود و بارها و در شرایط مختلف مورد تحلیل و توجه قرار گیرد.


علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس، از نظر فرمایشات راهبردی چهار نکته اساسی وجود داشت.


این عضو مجلس خبرگان، تدوین فقه سیاسی شیعه را به عنوان اولین نکته برشمرد و گفت: نوآوری امام خمینی(ره) در نظام‌سازی بر اساس فقه سیاسی شیعه نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته سوم تحلیل زیبای مطلقه بودن ولایت فقیه است که مقام معظم رهبری در بیانات خود به آن اشاره فرمودند و چالش‌های موجود بین اصول و ارزش‌های انقلاب با مدیریتی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفته، نکته چهارم ارزشمندی است که تکلیف موضع‌گیری‌های اخیر را روشن می‌کند.


وی رهنمودهای کاربردی رهبری را در این اجلاس دارای دو نکته اساسی دانست و گفت: تدریس فقه سیاسی شیعه و فقه حکومتی در کرسی‌های حوزه نکته‌ای حائز اهمیت است.


وی با اشاره به نکته چهارم در رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: در مدیریت اقتصادی و سیاسی که توسط دولت صورت گرفته، اگر مدیران و مجلسی‌ها برای تعالی و پیشرفت نظام در عرصه‎‌های اقتصادی و سیاسی به تعارضی بین حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی برخورد کنند، این موضوع نباید به عنوان چالش تلقی شود، چراکه رسالت مدیران و مسئولان در قوای مجریه و مقننه و در نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام است.


علم‌الهدی تصریح کرد: آن‌هایی که تصور می‌کنند اجرای مدیریت در توسعه و ارتقای اقتصادی و سیاسی واقعا با حفظ ارزش‌ها تعارض دارد، تصور اشتباهی دارند، چراکه ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های مترقی اسلامی در این نظام برگرفته از احکام کتاب آسمانی ما قرآن است و قرآن به عنوان مترقی‌ترین برنامه برای بشر نازل شده است.


وی خاطرنشان کرد: ما ارزش‌های دینی و انقلاب را حفظ می‌کنیم و در انقلاب و اسلام حفظ ارزش‌هاست که باعث تعالی و مدیریت اقتصادی سیاسی و عمرانی می‌شود.


امام جمعه مشهد اظهار کرد: این‌که فکر کنیم در حفظ اصول و ارزش‌های دینی و اجرا و ترقی مدیریت اقتصادی، عمرانی و سیاسی به تعارض می‌رسیم پس باید از یک ارزش انقلابی یا ارزشی دینی صرف نظر شود یا حداقلی آن را اجرا کرد، این نشات گرفته از تفکری غرب‌زده و به اصطلاح روشن فکر است.



به گزارش قدس آنلاین، علم‌الهدی با بیان این‌که راه پیشرفت باز است، افزود: باید اصول انقلاب و ارزش‌های دینی به صورت حداکثری حفظ شود.

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا